هر پگاه نو با یک نگاه نو

«پاس» و «سپاس»/فرگرد1798

☘️🌺🍃🌸☘️🌺🍃🌸☘️🌺

تو را «نومید نسازد» و به «تردید نیندازد»،

«فرناسی فرومایگان» و «ناسپاسی دون پایگان»،

که از «تلاش های روزانه» و «کنگاش های دلسوزانۀ» تو

«سود می جویند» و «راه بهبود را می پویند»؛

زیرا خدایی زحمات تو را «پاس می دارد» و «سپاس می گزارد»،

که از کار تو نه «بهره ای می برد» و نه به «ذرّه ای می رسد».

و نسبت به تلاش های تو نه «آز» دارد و نه «نیاز».

بنابراین جز او «وابستگی را نباید» و «دلبستگی را نشاید»!

شفیعی مطهر

☘️🌺🍃🌸☘️🌺🍃🌸☘️🌺

آز: جرص و طمع