هر پگاه نو با یک نگاه نو

«صاحب زریر» یا «مُصاحب وزیر»؟!/فرگرد 1803

☘️🌺🍃🌸☘️🌺🍃🌸☘️🌺🍃🌸

در «حکومت بیداد» و «حاکمیّت استبداد»،

هر که «آگاه تر»،روزگارش «تباه تر»

و هر که «بی خیال تر»،«خوشحال تر»!

«گروهی می فهمند» و «انبوهی در وهم اند»!

آنان «رنج» می برند و اینان،«گنج»!

آنان در واقع «صاحب زریر» اند و اینان،«مُصاحب وزیر»!

برای این که به این «سُلطۀ سُلطان»،«نُقطۀ پایان» بگذاریم،

باید از هر «دبستان» یک «ادبستان» بسازیم

و از هر «دبیرستان» یک «تدبیرستان»!

تا «فردها،فردا» را بسازند و «جان ها،جهان» را!

شفیعی مطهر

☘️🌺🍃🌸☘️🌺🍃🌸☘️🌺🍃🌸

صاحب: یار و دوست

زریر:تیزهوش،زیرک

مُصاحب: یار و همدم،همصحبت