هر پگاه نو با یک نگاه نو

«علّامۀ پارسا» یا «خودکامۀ پریسا»؟!/فرگرد1797

☘️🌺🍃🌸☘️🌺🍃🌸☘️🌺🍃🌸

هر «خودکامه» در هر «جامه»،

اگر چه «دلق بپوشد»، بر «خلق می خروشد».

اگر او امروز با «تحکُّم» بر «مردُم» می تازد،

و بر «صدر صدارت نشسته» و «قدر قدرت را دانسته»،

هر «نیروی باافرند» و «بازوی توانمند»،

و هر «یار» که در «اختیار» دارد،

همه را با هر «علّت» از «ملّت» دارد.

این مردم اند که از یک «علّامۀ پارسا» ،«خودکامۀ پریسا» می سازند!

اگر مردم «حقیر» و «قابل تحقیر» نباشند،

هیچ «جبّار» نمی تواند با «اِجبار»،

بر آنان «فرمان براند» و «جان ستاند»!

اگر مردم او را «باری نخوانند» و «یاری نرسانند»،

بزودی چون «کوهی از برف» و «انبوهی از حرف» فرومی ریزد.

و از «هاله سانی مرّیخ» به «زباله دانی تاریخ» فرومی افتد!

شفیعی مطهر

☘️🌺🍃🌸☘️🌺🍃🌸☘️🌺🍃🌸

قدر: ارزش،توانگری

افرند:فرّ و شکوه،زیب و زیبایی

باری: خالق، آفریدگار،آفریننده

پریسا: افسونگر

هاله: دایرۀ روشن گرداگرد ماه

هاله سان: چون هاله